Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2008 17:50 - Днес ме простреляха
Автор: coffeen Категория: Други   
Прочетен: 2309 Коментари: 7 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Родител съм от 7 години, но не мога да нося отговорност за децата на другите и да бъда родител на толкова много деца. Днес детето ми се разплака за това, че майка му толерира други деца за негова сметка. Не можах да му обясня защо другите родители са така бездушни и не биха възпрели детето си да не бъде егоист. Минути по-късно синът ми ме "застреля" в гръб с пластмасов куршум от автомата си. Обвини ме за пореден път, че обичам всички други деца, а него - не. Той още не може да се поставя на мястото на другото дете, може да споделя играчките си, но не можа да понесе, че негова играчка беше унищожена. А другото дете толкова искаше и не можах да му разваля кефа, просто купувам нова. И родителят на детето си замълча, той не каза на своето дете както казвам аз на моето: "Не разваляй чуждите играчки". Омръзна ми детето ми да не разбира защо това се случва. Той ще разбере само колко безсърдечни са възрастните. Как да му кажа, че хората са безтактични и не си представят какво причиняват с мълчанието пред днешните малки поразии на децата си. Който не милее за чуждо дете, как ли го прави за собственото си, може би съм некомпетентна майка, не знам. Не искам забавлението на едно дететнце да се превръща в бедствие за друго. Но има и такива възрастни - могат да се зарадват, само когато някой друг плаче. Това детето ми го преживява, потрошената играчка, не иска обаче все той да е “готиният пич” дето майка му на другите помага... да му развалят нещо. Другите родители обаче и те помагат моето дете да бъде мило и услужливо, или той е просто безсилен. Той знае, че останалите също имат желания като неговите и по-различни също, че той не е център на вселената, но другите не го знаят. И той простестира срещу това, срещу тяхната егоцентрираност, която не могат да преодолеят и се държат така, все едно само те са деца, или само те имат деца. Толкоз ли е трудно да се проумее, че отговорността за децата ни и за нас самите си е наша. Не е държавна грижа! Не ща сега да споменавам и как родители си представят все още, че личният им лекар е отговорен за здравето на децата им, за храненето им дори! Или пък училището – за възпитанието им, или обществото – за развитието им. Как може да се оставя отговорността на някой друг.

 За първи път осъзнах колко добре възпитано е моето дете, колкото див и неконтролируем и неуважителен да изглежда. По-добре мен да не уважава или мрази. Поне означавам нещо за него, за разлика от други родители, към които детето им няма да се обърне дори за помощ, а ще дойде при мен. Видях колко са нехайни и подивели от строг контрол и хрисимост чуждите наследници. Послушността има друго, грозно лице. Послушанието е превърнало цялата действителност в това, което е. Пазете се, синът ми утре може да застреля вас. Ще кажа, че отговорността е чужда.

 



Тагове:   МЕ,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. minavam - Хей:-)
09.06.2008 13:28
Не става дума за чуждото бездушие, става дума за вашата лична деликатност. Вие явно съдите хората по себе си и мислите че на всеки един родител възпитанието му няма да позволи детето да счупи чуждата играчка. Но ако в реалният живот беше така - нямаше да има разплакани деца. Не и поради причината, която описахте. Детето ви се чувства не защитено от вас. Вие сте майка (аз също) а в представата на децата когато са под егидата на родителите си те трябва да се чувстват защитени.
Вашият постинг - при условие че отразява реална случка - просто е изблик на огорчение. Детето ви ви простреля защото ви е сърдито/ядосано/обидено от държанието ви спрямо него самия:-) Нормално е.
Вижте, ще ви кажа как правих когато моят син в детската градина без да иска чупеше нечия играчка: "Чупи-купи", отивах и веднага купувах същата играчка на пострадолото дете. И помня примера на другите родители които правеха същото. Но същевремено пазех територия на дециата ми, техните дребни (а за тях толкова важни) неща, защото в крайна сметка аз съм възрастната и това е моята отговорност.
не е решение в това за играчките - "просто купувам нова." Минала съм по този път, не е решение, повярвайте ми. детето не иска просто нова играчка, същата, иска да се чувства защитено от вас, че вие слагате определени граници за другите, очертава определени невидими граници, където вашият син е защитен, на сигурно, на топло, в мамини прегръдки. Неговият пластмасов коршум бе неговия протест срещу вседозволеността която мама позволи да нахлуе. Не ви киртикувам нито вас (нито лиричният герой, ако случката е вид литературна измислица), ни най-малко. Просто задачата на родителя е да научи дтето си да живее в реалният свят, не да го изолира от него.
цитирай
2. coffeen - явно нереално очаквам
09.06.2008 13:51
другите родители да се съобразяват с околните. и да спират детето си най-безцеремонно да стъпва, където му хрумне. точно реалния свят е изпълнен с такива, които трябва да изтикат собственото си дете най-напред на всяка цена. ако някой се чувства незащитен с мен, защо всеки при мен тича, за да спасявам положението. и моята майка си е такава, за чуждите деца означава много. идеята ми, ясно е изразена, е че родители допускат, че техните деца трябва да имат повече права.. ами имат, и за мен те си остават по-ощетените.
цитирай
3. minavam - 2. coffeen
09.06.2008 14:14
Хъммм, вижте, има родители, които не позволяват на децата си да причиняват на околните онзи дискомфорт, който те самите не искат да им бъде причинен. Не са много, но това не значи че ги няма:-)ПОВЕЧЕТО от тях е това, което визирате, но това не значи че трябва да учим децата си да са като онези хулиганчета-варвари, отнемащи бонбонките на сополанковците от предучилищната възраст.
"идеята ми, ясно е изразена, е че родители допускат, че техните деца трябва да имат повече права.. ами имат, и за мен те си остават по-ощетените." - пишите вие. Ще се осмеля да не се съглася с вас: има такива родители, има такива деца. Но има и други родители и децата им - естествено - са други. Светът е шарен и не може да се натика под един знаменател. не всичко наоколо е черно-използваческо-псуващо-чупещо и т.н. по списъка)))Ако беше така - нямаше да има хората които да не позволяват на децата си да чупят чуждите играчки:-) до сега да са измрели)
цитирай
4. coffeen - разширение
09.06.2008 23:04
пак ще се похваля, но вече не ми пука. преди 2 часа минах по улица, на която играеха 2 деца от предучилищната група на детето ми. Едва се бях показала зад ъгъла и едното каза на другото: "Ето на еди кой си майка му" все едно това беше най-значимото събитие, чак на мен ми стана чудно какво толкова, често ме виждат да се прибирам, а все така реагират; и ме заприказваха отдалеч още. с други родители не съм ги виждала да говорят, от възрастните са научили, че те са незаинтересовани и заети и децата не са толкова важни, та да си общуваш с тях. Мисля, че се отнасям с всяко дете като с равно същество, толкова са забавни, дори една усмивка ги впечатлява много силно, но ние не го правим, дори със собствените си деца, защо и за чуждите, няма време, няма желание дори за една усмивка. Не сте го виждали?.. и как ще го наречете, ако не безсърдечност и душевна пустота това да нямаш желание да се порадваш на дете и да му отделиш малко внимание. Моето дете не харесва това, че другите родители няма да направят като мен. И онези родители май не ме харесват, че съм популярна сред техните деца, защото те самите не могат да се държат нормално с дете. Не е нормално да отминеш нуждата му от топлина, от споделяне, от приемане.
Как ви се вижда например да поощряваш своето дете и едновременно да порицаваш чуждото?! Затова със своето дете може да бъдеш строг, но справедлив, обаче чуждото не е под твой контрол... наистина съм се нагледала на студенина и изолираност.
поздравления за горния родител и за границите и териториите (които странно ми напомнят някаква изолираност). искам хлапето ми да знае, че той не е най-важният, че има други, а не можем да си позволим да има друго "пострадало' дете. представете си, вашето дете причинява вреда на друго - чуждият родител няма да ви го прости, няма да обвини себе си. ако пострадалото дете е само вашето, никой няма да ви осъди, ще си се оправяте вие.
винаги има други, има социалност, ама родителят нали сте виждали какво прави, докато дори много малки деца се стараят да доставят удоволствие на другите, да помагат, не за да получат непременно похвала, просто имат нужда от съпричастност.
цитирай
5. lelya - Синът ви след време ще ви разбере и ще ...
13.06.2008 22:39
Синът ви след време ще ви разбере и ще ви бъде благодарен за всичко, което сте направила за него. Сега е още малък. Казвам го от опит. Доброто родителство винаги дава добри плодове. Да, има и други родители. Аз имам доста по-голям син от вашия. Никога не е взимал чужда играчка, не се е биел. В един момент тревогите ми бяха, че не е агресивен, борбен, че няма да оцелее в този свят. Сега съм доста по-спокойна. Той е вече в осми клас, оцелял в джунглата на няколко детски градини (така се стекоха обстоятелствата) и кварталното училище. Беше отличник. Приеха го в една от популярните софийски езикови гимназии без да дадем с баща му и една стотинка за частни уроци. Все още говорим открито помежду си. Все още си казваме, че се обичаме. Благодарни сме един на друг за това, което сме си дали. За да не е всичко прекалено розово - караме се естествено, все пак е в пубертета. Същевременно в момента се грижа за дъщеря си, която е на 1г и 2м. Повярвайте ми, тя е терориста на детската площадка, взима всички чужди играчки и крещи и реве ако не ги получи. Просто поемам въздух и се опитвам както винаги да се справя. Родителството не е лесно нещо, обаче си заслужава. Децата са прекрасни! Пожелавам ви кураж.
цитирай
6. coffeen - благодаря!
15.06.2008 22:45
браво на вас и успехи ви пожелавам! А децата, те често наследяват темперамента на родителите :)
цитирай
7. clonche - az
17.06.2008 16:07
vizte ne ste edinstvenni s tozi problem po printsip i az vinagi gledam moite detsa da ne udariqt drugi ili da im s4upiqt igra4kite no kato vidiq drugi maiki kak nisto ne kazvat na tehnite se iqdosvam i poniqkoga uprekvam sebe si zaradi tova.no vinagi se opitvam da im obiqsniq po nai takti4niq na4in i misliq 4e s malko pove4e tarpenie i liubov te ste razberat dano ne gresha v vazpitanieto si.zelaiq i nav kasmet
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: coffeen
Категория: Други
Прочетен: 658017
Постинги: 228
Коментари: 487
Гласове: 3744
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930